Ofte stilte spørsmål
Her har vi samlet de spørsmålene vi ofte får fra kunder. Her finner du kanskje svar på det du lurer på.
Ofte stilte spørsmål privat
Har jeg rett på leiebil ved bilskade?
- Har du Superkasko får du leiebil i inntil 31 dager
- Har du ordinær kasko og leiebildekning får du leiebil i inntil 10 dager
En kan ikke tegne leiebildekning når en kun har del-kasko.
Trenger jeg flytteforsikring når jeg flytter til ny bolig?
Har du Super innboforsikring er flytteforsikring inkludert. Har du lavere dekning bør du ha egen flytteforsikring i tillegg.
Er garasjen en del av husforsikringen?
Hvis du har en frittliggende garasje må det kjøpes egen forsikring for garasjen.
Tilleggsbygninger er spesifisert under forsikringen i forsikringsavtalen din.Henger garasjen sammen med hovedbygningen skal bruksarealet være medtatt i husforsikringen din.
Hvor mye bonus taper en på bilforsikringen ved skade?
Det kommer an på hvor mye bonus du har.
Har du 70% bonus eller mindre mister du 10% ved første skade.
Ved 75% bonus vil du gå ned 5% ved første skade.
Har du hatt 75% i 3 år vil du ikke få bonus tap men du starter på 75% 1. år.
Hvem gjelder innboforsikringen for?
Innboforsikringen gjelder for forsikringstaker og ektefelle/samboer med felles adresse i Folkeregisteret. Forsikringen gjelder også for barn som bor hjemme.
Barn som på grunn av utdanning eller førstegangstjeneste bor utenfor hjemmet er dekket av forsikringsavtalen, så lenge de ikke har meldt adresseendring i Folkeregisteret.
Forsikringen gjelder ikke for leietakere hvis du leier ut deler av boligen, eller medboere hvis du bor i et bokollektiv.
Hva skjer hvis en vil bruke bilen til øvelseskjøring?
Du trenger ikke å gjøre endringer i bilforsikringen selv om bilen skal brukes til øvelseskjøring. En må bare følge vegtrafikkloven, der den som er følge er over 25 år og har hatt førarkortet i mer enn 5 år. Bilen skal også være merket med L.
Ofte stilte spørsmål marin
Hvor finner jeg forsikringsdokumentene?
Forsikringsdokumentene finner du på Min Side.
Kan jeg som båteier arrangere slep og dykk selv ?
Båteier må gi beskjed til marinavdelingen om behov for slep og fylle ut skademelding.
Oppgjøret: Kunden kan ringe redningsselskapet selv og evt. dykker, som må være godkjent av arbeidstilsynet.
Kunden betaler faktura direkte til oppdragsgiver, og Granne refunderer utlegget netto til kunden.Hvor finner jeg skadeskjema?
Last ned skadeskjema via linken under.